Palvelumuotoilija/ - analyytikko

Jonna Saarinen

Bio

Jonna on erikoistunut palveluiden suunnitteluun, mittaamiseen ja kehittämiseen. Hänellä on vuosien kokemus  asiakasymmärrys- ja analytiikkatehtävistä digitaalisten palveluiden ja markkinoinnin parissa. Hänellä on myös näkemystä liiketoiminnan kehittämiseen asiakaslähtöisesti.
Jonnalle lähestyy ongelmia luovasti ja uteliaasti, ja suunnittelee ratkaisuja yhdessä asiakkaan ja loppuasiakkaan kanssa. Arvon luonti ja vaikuttavuus ovat keskeisiä toiminnan periaatteita, oli kyse sitten digitaalisista tai fyysisen maailman palveluista.
Haastatteluiden ja yhteissuunnittelun lisäksi Jonna hyödyntää monipuolisesti eri lähteitä asiakas- ja liiketoimintanäkemyksen kartoittamiseen (esim. tutkimukset, web-analytiikka, hakusanat, kilpailijadata, asiakas- ja myyntidata). Tämä näkemys tukee palveluiden ja liiketoiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä.

Työkokemus

2017 -> Palmu Inc.
2015 Mirum Agency
2014 Dentsu Aegis Network
2013 Fonecta Enterprise Solutions

Asiakkaita
Tampereen kaupunki, Fazer, S-Ryhmä, Palmia, Metso, Volvo, Nokia, Microsoft, Lassila & Tikanoja, Vaisala, Polar, Saarioinen