Palvelumuotoilija

Reima Rönnholm

Bio

Reimalla on yli 10 vuoden kokemus kuluttaja- ja B2B-palveluiden kehittämisestä eri toimialoilla – siivouspalveluista yrityspankkipalveluihin ja ekokaupasta suomalaiseen saunaan liittyviin elämyspalveluihin.

Reiman erityisosaamista on oikeiden ongelmien ja ratkaisujen löytäminen yhteissuunittelulla asiakkaiden ja asiakaspalveluhenkilökunnan kanssa. Hänellä on laaja kokemus uusien toimintamallien suunnittelusta ja jalkautuksesta myyntityöhön ja asiakaspalveluun eri kanavissa. Reima uskoo kokeilemiseen ja tekemällä oppimiseen, ja siihen, että palveluiden muotoilua voi tehdä vain yhdessä niitä tuottavien ja käyttävien ihmisten kanssa. Palveluiden kehittämisessä Reimaa kiehtoo erityisesti uuden liiketoiminnan synnyttäminen alueille, joissa asiakkaan arjesta voidaan tehdä helpompaa ja merkityksellisempää.

Reima on suosittu puhuja palvelukehitykseen liittyvissä seminaareissa ja kokenut työpajojen fasilitoija niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Työkokemus

2009 -> Palmu
2007 – 2009 Ego Beta
2006 – 2007 Satama
2002 – 2005 Sevennet / Tietotalo

Asiakkaita mm. Aalto PRO, Allianz, Citycon, Citymarket Paavola, Fazer Food Services, Finavia, Fonecta, Fortum, Helsingin yliopisto, Helsingin kaupungin kirjasto, ISS, Laattapiste, OP-Pohjola, Ruohonjuuri, Sanoma Pro, Technopolis, TeliaSonera, Viking Line, VR sekä useita matkailusektorin ja julkishallinnon asiakkaita